Onze tweede week

23 augustus 2014 - Tauranga, Nieuw-Zeeland

Wat gaat zo´n week toch snel om. We zijn nu aardig over onze jetlag heen en hebben nu een nieuwzeelands dag en nachtritme.

Het is hier prachtig weer, ´s nachts wel koud en is er soms nachtvorst, maar overdag loopt de temperatuur op naar 18 gr. en hoger. We wandelen hier veel, het is een prachtig gebied om te wandelen. Vanmorgen hebben Aat en ik ruim anderhalf uur gewandeld en toen we terugkwamen lag Mag nog in bed. Gisteren was hun 50 jarige trouwdag en is het laat geworden en dan moet ze het de volgende dag weer bezuren.

Ondertussen hadden Aat en ik al gelopen en later de was opgehangen toen Mag pas opstond. Ze was zeer tevreden ....kon alles wel aan ons overlaten zei ze!! We verdelen zo het huishouden zo´n beetje .Hebben een huishoudportemonnee en vullen die steeds samen op als hij weer leeg dreigt te raken, gaat prima zo.

Gistermorgen hebben we 3 stel hollandse vrienden de hele dag gehad voor hun trouwdag, was erg gezellig en ´s avonds zijn we uit eten geweest in een Japans restaurant met Kiwi vrienden. Iedereen betaalt gewoon voor zichzelf, dat is hier heel gewoon en je kunt ook je eigen wijn meenemen naar het restaurant, ongelofelijk. Zelfs hun weddingcake, waar nog een heel stuk van over was, konden ze meenemen en werd nog als dessert gegeten. Daar moet je in Holland niet mee aankomen om je eigen wijn en dessert mee te nemen!!!

Het warme welkom van Mag en Aat´s vrienden, die we allemaal kennen inmiddels, is fantastisch, het voelt zeer vertrouwd. Vanavond zijn we dan ook alweer uitgenodigd bij vrienden om te eten en dinsdag weer bij andere vrienden. Maar de bedoeling is dan ook weer dat je zelf ook wat meeneemt. Gisteren hoorden we nog van die Hollandse vrienden het verhaal dat toen ze hier pas waren en door buren werden uitgenodigd, die vroegen dan ....bring a plate...ze een lege plate meebrachten en soms zelfs nog vorken en messen...dit tot grote ontsteltenis van de gastvrouw, die hoopte dat er dan wel genoeg te eten was, sommige verhalen waren hilarisch.

Lieve mensen dit was het weer voor vandaag, tot de volgende keer

1. Zwaan van Keulen:
    23 augustus 2014
    Fijn te lezen hoe goed het daar gaat. En geniet Peter er ook van. Prikken gaat vast steeds beter.
    Veel plezier met al dat eten, liefs en knuf❤️❤️
  2. Anneke:
    23 augustus 2014
    Geniet met volle teugen. De temperatuur is hier niet veel anders en het regent nu constant, echt Hollands herfstweer. We gaan vandaag op vakantie en hopen dat het toch nog wat beter wordt. Groeten en een fijne tijd.
    Liefs Anneke.
  3. Alie en Simon:
    23 augustus 2014
    Lida en Peter, jullie hebben het prima zo te lezen, Fijn hoor!!
    Wij zijn na ons weekje Meije weer op honk.
    Weer had wat warmer mogen zijn maar we hebben genoten van het "Groene Hart" en van de zee.
    Zondag spreken we af waar we gaan fietsen. Groeten aan
    Magda en Aad.
    Simon en Alie
  4. Rini Hofstra:
    23 augustus 2014
    Leuk om van die andere gebruiken te horen. Mijn logée heb ik het voorgelezen, die is nu ook op de hoogte van de NZ-landse gewoontes.
  5. Wil:
    24 augustus 2014
    Ben nu even in Zaandam en lees even over jullie belevenissen
    erg leuk geniet er van.
    Wij hebben net onze duitse vrienden uitgezwaaid, ze waren hier 3 dagen we zijn nu aan het uitrusten.
    Nog fijne wandelingen en groeten aan Aad en Magda.
  6. Ans v/dSloot-hulsman:
    26 augustus 2014
    Magda en Aat,
    van harte gefeliciteerd met jullie jubileum feestdag!
    geniet met z,n allen nu dit samen kan!!!!
    samen met lida,peter en jullie fam. en vrienden! ik las het daarnet! hangt er even vanaf wanneer ik kijk en ga dan maar
    op volgorde af!! k,probeer zoveel mogelijk maar wat ik al
    vertelde,best druk(nu zelf,veel dingen extra) maar dat weten jullie,dus volg het zo veel mogelijk want dat is toch met de heden daagse techniek geweldig!!

liefs ans!~~