Farewell New Zealand

26 oktober 2014 - Seoul, Zuid-Korea

Zit nu te schrijven in het Hyatt Hotel in Seoul, na goeie vlucht maar weinig geslapen, maar dat gaan we nu doen.

Nu over de laatste 2 dagen. Donderdag namen we de hotelshuttle naar de airport en daar de bus naar Auckland city. We hebben veel gewandels langs de Marina, koffie gedronken, geluncht en in de Skytower een gokje gewaagd, maar helaas!!!!!!!!

we hebbben nogfoto's gemaakt van 3 splinternieuwe Lamborghini's, die konden in het casino worden gewonnen! Daarna door Queenstreet gewandeld en als op een bepaald moment alle oversteeklichten op groen gaan dan kun je diagonaal oversteken, heel makkelijk, hoef je niet 2x te wachten.

aangezien het toen wat begon te regenen namen we de bus naar de airport en vandaar weer de shuttle naar het hotel.

En toen werd het dan vrijdag, onze laatste volle dag in N.Z. en Robert en Christa haalden ons weer op en we gingen op weg naar Matakana. De weg er naar toe was schitterend, dit gedeelte van N.Z. is wat lieflijker, glooiender en minder ruig dan andere gedeeltes. En omdat het land daar op z'n smalst is ben je zo van de ene naar de andere kant, je hoeft geen echt grote heuvelruggen over.

De koffiestop maakten we bij een zgn bijencafe, in te Puke hadden we dat met Mag en Aat ook gezien.

Matakana is bekend om veel wijngaarden en z'n artestieke winkeltjes, maar vooral om z'n prachtige pottery, ze verzenden ze over de hele wereld. Christa en ik kochten beiden nog wat en wat nu bleek, na mailtje van Robert, heb ik uit de auto het verkeerde pakje meegnomen, dus bewaren en ruilen als ze weer eens in Holland zijn.

Natuurlijk weer leuk geluncht en alle winkeltjes bekeken en ....ijsjes gegeten!! Terug nam Robert de oude weg langs de kust naar Waiwera, reden door de oude Settler's plaats Warkworth, bekend van de allereerste emigranten. In Waiwera maakten we een strandwandeling en mochten even bij de Hotpools naar binnen om het soms zeer warme water te voelen, een pool van 48 gr. Waar Japanners zo in gaan en er volgens ons als....roodborstjes weer uitkomen.

Door naar Auckland kwam ons heel veelverkeer tegemoet kwam vanwege het Labourweekend, alles ging noordwaards. Robert reed naar de wijk Ponsonby, oude maar dure wijk om te wonen, het was daar veel te druk, dus via al z'n Iphone contacten gauw een ander restaurant gebeld in Takapuna, weer Italiaans, altijd goed.

Hoe vaak we wel niet de Harbourbridge zijn over gegaan, voor Robert een fluitje van een cent!!!! Heerlijk gegeten en zo ging dit laatste samenzijn voorbij.Ze brachten ons terug naar ons hotel en daar namen we zeer hartelijk afscheid van 2 heel bijzondere vrienden, die we dankzij Mag en Aat hebben leren kennen. Wat een fantastische dagen hebben we met ze beleefd en zo hebben we weer een heel andere kant van N.Z. gezien, het maakt het geheel weer meer compleet.

Deze dagen hebben ons afscheid wat verzacht en dat hadden we echt even nodig.

Na het ontbijt in het hotel de shuttle naar de airport, inchecken, paspoortcontrole enz. En in het vliegtuig en zo zagen we na het opstijgen N.Z. onder ons verdwijnen.

Ons afscheid van N.Z. in 3 talen,  in Maori beduidend korter dan Engels en Ned.

HAERE RA   AOTEAROA

FAREWELL  N.Z. LAND OF THE LONG WHITE CLOUD

VAARWEL N.Z. LAND VAN DE GROTE WITTE WOLK

Foto's volgen als we thuis zijn. Lieve groet vanuit Seoul

1. Annerie en Albert:
    26 oktober 2014
    Lieve Lida en Peter, wij wensen jullie een goede reis naar Schiphol.Hier is de herfst begonnen.WELKOM THUIS. Groetjes van Albert en Annerie.
  2. Rini Hofstra:
    26 oktober 2014
    JUllie hebben ALLES uit deze reis gehaald wat mogelijk was tot de allerlaatste minuut. Dat vind ik kunstig.
  3. Ans v/dSloot-hulsman:
    27 oktober 2014
    WELKOM THUIS!!!!!!!!!OOK DIT GELEZEN EN WAT MOETEN WE ER NOG AAN TOE VOEGEN???? GESLAAGD!!!!!!!!!xANSXX