Laatste loodjes

20 oktober 2014 - Bethlehem, Nieuw-Zeeland

Dit laatste weekend bij Mag en Aat stond in het teken van afscheid nemen van vrienden. Vrijdag hadden we een lunch met vrienden die we de vorige keren al vaker hadden ontmoet, maar nu net terug waren van 3 maanden Europa, Pam en Graham. 's Middags gingen Peter en ik weer wandelen naar het shoppingcentre en dronken dan in Het Corner Stonecafe koffie en vaak nog een wijntje en wandelden dan op ons gemak weer terug, al met al waren we dan meestal zo'n 2 a 3 uur weg, heuvel op en weer af. Ik heb ook via m'n Accupedo-app het aantal km opgeteld die ik hier en in Australie heb gelopen en dat is .......bijna 500 km, fantastisch toch en ik voel me er prima bij en ook Peter loopt de laatste weken vooral 's middags mee en dat bevalt hem ook goed.

's Avonds flinke pan Bami gemaakt, ik deed het voorwerk en Mag maakte er Bami van!!!!! Zaterdagmiddag werden we opgehaald door een stel oudere vrienden van in de tachtig. Ik had al eens verteld dat hij een nieuwe auto had gekocht en die kwam hij even showen en ons ophalen. Hij is degene met de flightsimulator en hij heeft Peter nu zover dat hij er ook wel 1 zou willen, ze hebben wel een uur op z'n werkkamer zitten praten en ik met z'n vrouw Marjorie, ontzettend erudiete mensen, fijn om mee te praten. We moesten beloven contact met ze te houden en ze  gaven ons hun emailadres.

Zondag was de allereerste morgen dat ik niet kon gaan wandelen vanwege de regen, maar dat hebben Peter en ik samen 's middags weer ingehaald, zijn weer beland bij de Corner Stone, er was live muziek, ontzettend gezellig, ze kennen ons daar al. We hebben heerlijk buiten in de zon kunnen zitten en zijn zelfs nog een beetje verbrand. Mag en Aat kregen hun dochter Kim om samen met haar hun reis in mei volgend jaar te boeken naar Raratonga, daar trouwt kleinzoon Luke en omdat wij toch een paar uur weg waren konden ze rustig hun gang gaan.

Toen we na 4 uur thuiskwamen waren Sue, Michael en Anne (pas weduwe) gearriveerd en trakteerden Peter en ik op fish en chips, Peter had nog een restje bami, z'n favoriet.

Ondertussen hadden we die dag al heel wat ingepakt, het voordeel is dat alles mee moet. Morgenochtend een laatste wasje en alles gaat schoon mee.

Vandaag, maandag, hadden Mag en Aat van 10 tot 12 een Probus meeting en konden wij verder gaan met pakken. We zouden 's middags nog een wandeling rond de Mount maken, maar Mag zag het niet zitten en ging even naar bed en .....wij gingen weer wandelen naar de Corner Stone, het is heen en terug een wandeling van 1 uur voor mij en samen met Peter doen we er ongeveer anderhalf uur over, ook prima. Tussen de middag belde ook nog de chauffeur van de Airportshuttle waar het adres precies was, Aat legde hem het uit en hij komt ons morgen om 13.15 u. halen.

We zijn allevier heel realistisch, hebben het fantastisch gehad maar nu is het voor allevier genoeg geweest.

Onze vriend Robert ( van Robert en Christa die in Auckland wonen en wij ook een paar keer in Dordrecht hebben ontmoet) belde vorige week donderdag om te melden dat Christa en hij ons woensdagmorgen al op komen halen, fantastisch, daar kijken we echt naar uit. Hij leest nl. ook m'n reisblog

Vandaag nog wat telefoontjes gehad van zowel Holl.vrienden als Kiwi vrienden om afscheid te nemen en ook kwamen Sandra en Jim nog even een wijntje drinken, Sandra heeft 5 gehaakte poppies en nog wat andere gehaakte bloemen van me uitgezocht. De rest die ik hier heb gehaakt blijft hier en delen ze maar uit.

Voor ons dessert gingen we nog even naar Richard, hun zoon, hij ging wat wafels bakken en die konden we vullen met wat we lekker vonden. De arme jongen was net thuis en stond staande z'n maaltijd te nuttigen en moest gelijk aan het werk om de wafels te maken, maar hij draaide z'n hand er niet voor om. Afscheid genomen, ook van Natalie en hun beide dochters Rylee en Paige, schatten van kinderen.

Nu moeten we zogezegd ...de avond nog stukslaan...., niet laat naar bed.

Vanuit Auckland volgt dan 1 van de laatste reisverhalen. Tot dan allemaal.

1. Zwaan van Keulen:
    20 oktober 2014
    Wat zullen jullie wat af zoenen deze dagen. We lezen je nog 1 keer en dan..........!!
    Heb het nog fijn, smok van ons
  2. Har en Mar:
    20 oktober 2014
    Hoi Lida en Peter. Ja aan al 't mooie komt ook weer een eind. Doe de groeten aan Magda en Aat en voor jullie 'n hele goede reis en welkom thuis!
  3. Wil:
    hoi Lida en Peter,
    Doe de groeten aan Magda en Aat,
    Na zo een lange en gezellige tijd is het altijd weer heerlijk naar
    huis te gaan, ik heb genoten van je verhalen tot gauw en een
    heel goede en behouden terug keer.
  4. Fred:
    20 oktober 2014
    Lekker veel inkopen doen in Auckland, ff de creditcard er doorhalen als dat nog kan! Geeft altijd een goed gevoel vind ik.Dan beginnen jullie goed aan de terugreis!
    P.S. Peter, nog wat meer achter de flightsimulator oefenen voordat je de stuurknuppel overneemt hoor!
  5. Ans v/dSloot-hulsman:
    Beste vrienden!,
    Na deze indrukwekkende reis die ik mooi heb kunnen volgen,praat dat makkelijk als we bij gezondheid elkaar de 29 ste zien!gezellig hoor!de hart.groeten aan Magda en Aat nog even samen en dan ook weer fijn in ëigen land straks! Een hele goede reis!!!!!!!!!!!!En welkom thuis!!dikke zoenxx <<Ans>>
  6. Annerie en Albert:
    20 oktober 2014
    Lieve zussen en zwagers,wat hebben jullie veel meegemaakt en hopelijk komen er nog fijne dagen bij in Auckland.Daar is het goed toeven.Wij zijn toen met Magda ook 2 dagen voor onze vlucht naar HongKong in Auckland geweest.Brand alarm gehad 'smorgens vroeg.Zo maak je wat mee.Wij hebben o.a een boottocht gemaakt met een hovercraft.Super! Wij wensen jullie een goede reis naar huis en geef Magda en Aat een dikke kus van ons.Liefs van Albert en Annerie
  7. Ans v/dSloot-hulsman:
    AL GEDAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>