Onze eerste week!

23 augustus 2014 - Tauranga, Nieuw-Zeeland

Onze eerste week in N.Z. hebben wel in het teken gestaan van de jetlag. Net als je denkt ..ik ben er overheen.. dan krijg je weer een terugslag. Daarbij komt dat als hier N.Z. vrienden zijn dan is de voertaal natuurlijk engels en als je moe bent heb je daar extra veel moeite mee, ook als ze allemaal tegelijk wat aan het vertellen zijn. Maar als we met ons viertjes zijn praten we natuurlijk hollands.

We hebben vorige week Aat's verjaardag gevierd en zaterdag jl. Alvast hun 50ste huwelijksdag alleen met kinderen en kleinkinderen gevierd en op de dag zelf (a.s.vrijdag) vieren we het met vrienden in een Japans restaurant. Het was zaterdag prachtig weer en bij hun zoon Richard waar we het vierden was het 24 gr. Buiten in de zon.

Zondag was het weer prachtig weer en zijn we gaan wandelen "om de Mount", een wandeling van 1 uurtje en we waren niet de enigen!! Voor ons bijzonder om te zien dat heel veel mensen al in shorts en op teenslippers lopen terwijl het nog winter is (onze maand februari) en dat schijnt heel normaal te zijn hier.

Gistermorgen zijn Aat en ik gaan wandelen naar een heel groot shoppingcentre, hij moest een fitting hebben voor een lamp en daar konden we mooi ons ochtendloopje voor gebruiken, het was weer prachtig zonnig weer. En voor mij helpt het lopen heel goed om mijn darmen weer op gang te brengen. Ik begin smorgens eerst met een kiwi te eten,helpt echt.

Mag en ik hebben smiddags nog wat boodschappen gedaan en ik heb wat katoen gekocht om te haken en heb gisteravond al 2 narcissen gehaakt en 1 onderzetter (al vast voor Kerst!). Omdat het hier toch al vroeger donker wordt geeft het je voor de avonde  wat te doen. Ook heb ik aardig wat boeken mee.

Vanmorgen heb ik eerst Mag haar haar gekleurd en daarna zijn Aat en ik weer 40 min. gaan wandelen, maar nu miezerde het wat, maar de temp. was 12 gr en geen wind en weer kom je mensen tegen in shorts!!

Elke keer dat we hier in een supermarkt zijn kijk ik mijn ogen uit over de hoeveelheid, het aanbod, daar kan AH xl nog in ronddraaien!!

Peter heeft gelukkig een goeie Inr.waarde, hij heeft gisteren  zelf geprikt en het was 3.3, dus binnen de limiet. Hij gaat smiddags wel mee wandelen,  want smorgens is hem wat te vroeg.

Dit was zo'n beetje het verhaal van onze eerste week. Oh ja we hebben ook onze vlucht naar Brisbane geboekt op 15 september tot 24 sept. We vliegen met een A380 van de Emirates en we logeren in het Anchor Motel in Wynnum, waar Ann (Peters zus) woont. En Wynnum is een half uurtje van de airport, dus valt mee. We moeten nu alleen nog een visum voor Australie aanvragen.

Tot het volgende blog

Sorry, waarschijnlijk hebben jullie deze nog niet gehad en anders hebben jullie hem nu dubbel!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ans v/dSloot-hulsman: