Zonnig Nieuw Zeeland

25 augustus 2014 - Bethlehem, Nieuw-Zeeland

Wat een geweldig weer treffen wij. De vroege ochtend (8 uur) is het nog koud, want dan ga ik meestal al wandelen, meestal met Aat maar ook alleen en dan lijkt het wel op de wintersport, maar dan zonder sneeuw. Strak blauwe lucht , stralende zon en een heerlijke frisse lucht. Je moet hier echt een zonnebril dragen want de zon is heel fel.

Ook zie je al van alles bloeien, agapanthus, clivia's, papavers, magnolia's en camelia's en ook de hele winter hier in Tauranga zitten er sinaasappels, mandarijnen, citroenen aan de boom. En dan niet te vergeten de dadel en vijgenbomen. Het klimaat is hier zo mild, Tauranga en vooral de Mount is eigenlijk het Zandvoort van N.Z., ook altijd druk aan het strand. Gisteren waren we er weer want Natalie (Magda's schoondochter) vierde haar verjaardag in een restaurant in de Mount en omdat het zulk prachtig weer was, was het erg druk, het leek wel hoogzomer.

Het aparte van de uitnodiging van hun schoondochter is, dat het weer de bedoeling is dat je de lunch en de drinks zelf betaalt, dus ze nodigen je uit maar de kosten zijn voor de gasten zelf. En dat is heel normaal hier, doet iedereen.

Ik vertelde vorige keer dat je flessen drank e.d. mee kunt nemen, maar dat zijn dan uiteraard restaurants waar van bekend is dat ze BYO-lid zijn, d.w.z. Bring Your Own en dan betaal je $ 3 per fles omdat ze het voor je inschenken!!

Hier zie je veel huizen die een geprepareerd golfplaten dak hebben (Mag en Aat's huis ook), dit is veel lichter i.v.m. aardbevingen. En vooral in Christchurch op het Zuideiland zijn ze daarmee geconfronteerd omdat pannen daken zoveel zwaarder zijn en zoveel meer schade aanrichten en vooral daar aangericht hebben.

Vandaag zijn we naar hollandse vrienden geweest die in Te Puke wonen en zij kijken uit op White Island, een vulkaan die op uitbarsten staat en constant witte rook produceert (vandaar de naam), fascinerend.

A.s. woensdag gaan we naar de Waitomo Caves, waar we een 3 uur durende tocht maken in de grotten met o.a. glimwormen (eerst moeten je ogen een half uur aan het donker zijn gewend voor je de glimwormen kunt zien). We zijn zeer benieuwd. Het is ook wel 2 uur rijden hier vandaan, dus we moeten al om 8 uur weg.

Verslag daarvan volgt in het volgende blog, tot dan allemaal

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wil:
    Hoi Lida en Peter,
    Jullie hebben inderdaad meer geluk met het weer dan wij het is hier knudde regen- zon- regen regen en nog eens regen ba,
    Als je uitgenodigd bent bij vrienden weet je in elk geval waar je aan toe bent grappig.
    Wij gaan 30 aug op vacantie t/m 4okt.ik weet niet of ik in Frankrijk berijk heb ik hoop het wel en anders lees ik jullie verhalen als ik terug ben,in ieder geval tot dan een hele fijne tijd.liefs Wil en Rien.
  2. Zwaan van Keulen:
    25 augustus 2014
    Wat geniet je toch van het goede leven daar. Heerlijk. Hier wordt het hospitaaltje steeds meer uitgebreid dus is het maar goed dat we nu niet in jullie huis zitten en de vakantie geannuleerd hebben. Je hoort het nog wel. We blijven hopen op betere tijden maar genieten ondertussen wel van jullie belevenissen mee.
    Tot het volgende verslag, liefs
  3. Annerie en Albert:
    Lieve Lida,Peter,Magda en Aat,

Allereerst bedankt voor de foto van het bruidspaar.Heb de foto doorgestuurd naar Carl en Lammy en Fred.Zal hem ook naar Ben sturen. Jullie boffen maar met zulk weer.Het is diep triest hier.Fred en Ik gaan morgen[dinsdag] een dagje weg met de trein en stoomtrein en boot.Vanaf Apeldoorn met de stoomtrein over de Veluwe en vanaf Dieren met de boot naar Arnhem.Daar leggen we aan op de rijnkade waar Marc nu woont in de woonboot bij zijn nieuwe vriendin .We gaan dan met z'n allen eten in een restaurant op de rijnkade.Marc z'n vriendin wilde wel voor ons koken,maar dan wordt het te laat voor ons.We komen pas om 18.00 u aan in Arnhem.We zullen wel foto's maken. Zullen jullie missen op deze trip.Veel plezier met jullie reis naar de grotten.
    Liefs van Albert en Annerie
  4. Ans v/dSloot-hulsman:
    26 augustus 2014
    LIEVE ALLEN!
    NOU DAT KLINKT GOED ALLEMAAL!
    TROPISCH FRUIT,PRACHT STRAND! EN DAN DAN GEZELLIG EEN UITNODIGING EN DAN ALS GEWOONTE ZELF BETALEN,EEN IDEE ZEG,ZO KUN JE GEWOON ALTIJD EEN FEESTJE HOUDEN,LACHE,MAAR ZO HEEFT IEDER LAND WEER ZIJN GEWOONTEN MOOI TOCH! LEUK ALS WE ELKAAR WEER ZIEN,DAT WE DAN "ALLES"GEWOON AL WAT WETEN!! GENIET ER VAN,WANT JULLIE ZIJN NU MET ELKAAR,WANT AFSTAND TE
    TE GROOT OM TE DOEN(ZOALS WIJ MET EEN REGELMAAT DAT DOEN)!!EN PETER...ALVAST EEN DIKKE VERJAARDAGSZOEN! EN KNUFFEL,MOET LIDA MAAR EVEN GEVEN!!DAN BEN IK NU DE EERSTE" WANT IK WEET NIET WANNEER JE WEER "IN BEELD "KOMT...ZELF BEN IK HEEL DRUK MET VAN ALLES....OOK WAT VERJAARDAGEN EN ANDERE DINGEN..MORGEN MET EEN VRIENDIN MET HAAR KLEINKIND ONGEVEER ZO OUD ALS MITCH VAN ONS NAAR HATTEM.KUNNEN ZE WAT BAKKEN IN DAT MUSEUM.. EEN GROET VAN MIJ EN BIG XX

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<ANS>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>